Fitness Monica



Napredna pretraga

Korpa

Vaša korpa je trenutno prazna.

You are here:
Dobro došli, gost
Korisničko ime Lozinka: Zapamti me

Full body trening, razmislite o ovome
(1 pregleda) (1) gost
  • Strana
  • 1

TEMA: Full body trening, razmislite o ovome

Full body trening, razmislite o ovome pre 5 godina, 3 meseci #371

  • dejanSLO
  • VAN MREŽE
  • Fresh Boarder
  • Poruka: 1
  • Karma: 0
Generalno vazi pravilo da je split trening najefikasniji nacin treniranja za jednog bildera.
Mozda jeste, a mozda nije.
Verovatno nije, ako ste naturalac.
Da se vratimo malo unazad.
Split trening datira od kraja 50-ih i pocetka 60-ih godina proslog veka. Ne slucajno, to je i period kad AAS masovno ulaze u svet bodybuildinga.
Do tada, bilderi su uglavnom trenirali po full body sistemu, koji je naravno vremenom evoluirao. U pocetku jedan trening se sastojao od 15-ak vezbi, kako bi s vremenom taj broj se smanjio na nekih 4-7 vezbi po treningu, prostom selekcijom Ostale su samo najefikasnije vezbe.
Kako bismo razjasnili zasto je full body trening mozda najefikasniji nacin vjezbanja za jednog naturalca krenimo redom.

marzia-prince-174.jpg


1. Hormonski odgovor

Sta ovo znaci, Po modernoj sportskoj nauci, sto vise misica aktivirate na treningu veci hormonski odgovor ce te da izazovete. Tesko da mozete da aktivirate vise misica radeci neki drugi program od full body programa. Radeci celo telo na jednom treningu sa velikim tezina, stimulisacete pojacano lucenje GH i testosterona, a to je kljuc za rast. Ako je to tako, a verovatno da jeste. Razmislite o ovome, koliki ce hormonski odgovor imati jedan full body trening u odnosu na recimo dan kad radite samo ramena po split treningu?
Ili recimo dan kad radite ruke? Da li zaista mislite da jedan klasican trening za ramena, u kojem radite recimo
Potisak bucicama
srednje i zadnje letenje i eventualno trapez, moze da ima isti stimulans za endokrini sistem, kao i jedan full body trening?
Po meni, tesko. A sto je jos bitnije, ne samo po meni.

2. Jacanje kostiju i zglobova

Opet ta moderna sportska nauka, kaze da je za jacanje skeleta i kostiju i razvoj jakog “frejma" potrebno telo izloziti velikom opterecenju i multizglobnim ( compaund ) vezbama, kao sto su cucanj, DL, nabacaj-izbacaj, stojeci potisak itd…
Uporedite recimo letenje na kablu za rame sa stojecim potiskom. I ako samo letenje na kablu daje osecaj otpora i tezine da se savlada pokret, niti u jednoj tacki pokreta vi zapravo ne vrsite aktiviranje kostiju i zglobova, znaci nema pravog stimulansa, a time i odgovora u vidu jacanja kostiju i zglobova.
Dalje vezbajuci na ovaj nacin, vi zapravo jacate misice. Ako vamo nije jasno kako, pa razmislite, sta ce vas uciniti jakim- letenje na kablu sa 20kg preko 2 kotura ili stojeci potisak za ramena sa recimo 60-70kg za 5-8 ponavljanja?
Letenje ipak  
Dalje postavlja se pitanje same funkcionalnosti vezbaca. Tesko da cete radeci izolacione vezbe postati jaki i tako da kazem spremni. Uvek sam vezbao sa osnovnim vezbama, nekad sam od toga imao koristi ( oporavak od povrede ) , a nekad i ne ( bio sam redovno pozivan od drugara, kad se neko seli ).
Razmislite i o tome, da li zelite da imate funkcionalno telo ciju snagu mozete realno da iskoristite ili samo da ste malo napumpani?

Da se malo osvrnem i na split trening.
Sjajna stvar za nekoga ko je na sterodima. Zasto?
Pa zato sto ne mora da se brine o hormonskom odgovoru. Hormoni su vec tu, samo treba da ih dovede na zeljeno mesto i da obezbedi telu dovoljno gradivnih i gorivih elemenata i nema problema. Zato split trening i jeste najefikasniji vid treninga za “usere”, moze svaki dan da radi jednu misicnu partiju i da se taj dan maksimalno posveti vezbanom misicu i rezultat sigurno nece izostati.

Dalje, da se vratmo na temu.
I ako se full body trening u moderno doba prepisuje pocetnicima ili kao uvod u trening nakon pauze, on to svakako nije, ali moze i da bude. Opet full body trening treba da se razlikuje od kruznog treninga, gdje idete od sprave do sprave sa ciljem da samo aktivirate misice i radite sa submaksimalnim kilzama i bez otkaza.

Kako koncipirati full body trening?

Nacelno, full body trening se radi 2-4x nedeljno, s tim sto varijantu od 4x nedeljno, ne bih bas nikome preporucio, jel se bojim da bi onda opet mogli lako zaci u aas vode, a to za sad nije cilj.
Znaci optimalno bi bilo 2-3x nedeljno, s time da varijanta od 2x nedeljno bi mozda bila vise za vezbace koji se bave nekim drugim sportovima, a teretanu samo koriste kako bi poboljasli performanse u datom sportu.
Full body trening se moze koncipirati na vise nacina.
Da se akcenat stavi na gornji deo tela i na donji deo tela, sa akcentom na grudni i rameni pojas, na noge i na zadnji deo tela.
U principu mozete ga prilagoditi sebi i svojim potrebama.
U dodatku cu staviti neke primere full body treninga, a vi dalje mozete sebi da smisljate treninge u skladu sa svojim potrebama i ciljevima.

larissa-reis-347.jpg


Vodite racuna da se pravilno hranite i da koristite suplementaciju, posebno obratite paznju na whey protein, kreatin i napredne verzije kreatina kao i na NO reaktore.
Ako se usudite da probate da ovako trenirate, videcete i zasto.

Priložena datoteka:

Ime datoteke: Fullbody3xnedeljnoledjagrudi-ramenanoge.pdf
Veličina datoteke: 6 KB


Priložena datoteka:

Ime datoteke: Upper-lowerfullbody.pdf
Veličina datoteke: 5 KB
Poslednja izmena: pre 5 godina od powerdtasic.
  • Strana
  • 1
Vreme za pravljenje stranice: 0.27 sekundi

Prijava